Στις 8 Μαΐου 2020 τα
Ελληνικά Ταχυδρομεία κυκλοφόρησαν την καθιερωμένη ετήσια σειρά «Ευρώπη». Το κοινό θέμα που έχει επιλεγεί από την Posteurop είναι οι «Αρχαίες Ταχυδρομικές Διαδρομές». Τα ΕΛ. ΤΑ. επέλεξαν δυο πανέμορφα καράβια του 19ου
αιώνα τα οποία ανάμεσα στις δραστηριότητές τους συστηματικά ή περιοδικά μετέφεραν
την ταχυδρομική αλληλογραφία.
Τα γραμματόσημα σχεδιάστηκαν
από την Μυρσίνη Βαρδοπούλου και τυπώθηκαν από την Veridos Ματσούκης Α. Ε, Εκτυπώσεων ασφαλείας.
Η σειρά θα διατίθεται για ένα έτος ως τις 7 Μαΐου 2021 εκτός αν εξαντληθούν νωρίτερα.
Οι αξίες, οι παραστάσεις
και οι ποσότητες της έκδοσης είναι
€ 2. 00
Πρίγκηψ Μαξιμιλιανός 352. 000
γραμματόσημα
€ 4. 50
Αρχιδούκας Λουδοβίκος 552. 000 γραμματόσημα
Σύνολο αξίας της σειράς € 6. 50
Τα γραμματόσημα της σειράς
κυκλοφόρησαν με πλήρη οδόντωση, ενωμένα σε φύλλα των 8 σειρών (16 γραμματοσήμων). Σε αυτή την μορφή κυκλοφόρησαν 52. 000
σειρές (104. 000 γραμματόσημα ή 6500
φύλλα).
Τα υπόλοιπα με πλήρη οδόντωση
κυκλοφόρησαν χωριστά σε φύλλα των 16 γραμματοσήμων.
€ 2 σε 300. 000 γραμματόσημα, € 4. 50 σε 500. 000
γραμματόσημα.
Κυκλοφόρησαν ακόμα χωρίς οδόντωση
οριζόντια και με οδόντωση κάθετα.
Μόνο σε τευχίδια. Κάθε τευχίδιο περιέχει
μία λωρίδα 2 σειρών ενωμένων (4 γραμματοσήμων).
16. 000 σειρές ενωμένες σε 8. 000 τευχίδια.
Τα ΕΛ. ΤΑ. ετοίμασαν φακέλους 1ης ημέρας κυκλοφορίας
(4. 000 τεμ. )
και αν θέλετε να κάνετε κάποιο δώρο διαθέτουν αριθμημένα λευκώματα σειράς.
Ας δούμε τώρα τα σκαριά.
Πρίγκηψ Μαξιμιλιανός
Τροχήλατο ατμόπλοιο και
ταυτόχρονα δικάταρτο ιστιοφόρο, με 2 μηχανές των 20 ΗΡ και ταχύτητα 8 ν. μ. την ώρα. Έφερε 13 πυροβόλα διαφόρων διαμετρημάτων.
Το 1830 εντάχθηκε στην δύναμη του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού με το όνομα «Ψαρά». Το 1833 μετασκευάζεται στο νεώριο του Πόρου από τους
ναυπηγούς Adolf Eugen von Rosen
και Γεώργιο Τομπάζη. Τον Δεκέμβριο του 1833 του δίδεται νέα ονομασία «Πρίγκηψ
Μαξιμιλιανός». Προς τιμή του αδελφού του βασιλέα Όθωνα.
Σε άλλη πηγή αναφέρεται ως ημερομηνία της νέας ονομασίας του η 2α Απριλίου
1837. Παρά το ότι ανήκει στο πολεμικό
ναυτικό χρησιμοποιήθηκε για την ταχυδρομική υπηρεσία εκτελώντας δρομολόγια από
Πειραιά προς Καλαμάκι και Κύθνο, Σύρο, Τήνο και λιγότερο για το ναυτικό. O οπλισμός του μεταφέρθηκε στην κορβέτα "Βασίλισσα Αμαλία". Έπαψε να χρησιμοποιείται το 1840 λόγω της κακής
κατάστασης των μηχανών του. Το επόμενο
έτος (1841) παροπλίστηκε και το 1846 διαλύθηκε.
Αρχιδούκας Λουδοβίκος (απόδοση
στα Ελληνικά), πραγματική ονομασία: Arciduca Ludovico.
Τροχήλατο ατμόπλοιο και ταυτόχρονα δικάταρτο ιστιοφόρο.
310 τόνων με μηχανή 100 ΗΡ, μήκος 42 μέτρα , μπορεί να μεταφέρει 53 επιβάτες, πλήρωμα
25 άτομα, ταχύτητα 8 ν. μ. την ώρα.
Αυστριακό της Lloyd Austriaco. Καθελκύστηκε το 1836 στο Λονδίνο και από τις 30 Μαΐου
1837 εκτελεί δρομολόγια από την Τεργέστη προς Αγκώνα, Κέρκυρα, Πάτρα, Πειραιά,
Σύρο, Σμύρνη, Κωνσταντινούπολη και αντιστρόφως, μεταφέροντας επιβάτες και
ταχυδρομείο. Το δρομολόγιο αυτό γίνεται
σε 14 ημέρες και εκτελείται 2 φορές τον μήνα, προφανώς και με δεύτερο πλοίο. Αργότερα καθιερώθηκαν και άλλα δρομολόγια, πολλά
και ποικίλα.
Δημήτρης Περδίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου